Saturday, 31 December 2011

Beza suka dan cinta


   1- Di hadapan orang yang kita cinta, hati kita akanberdegup kencang. Tapi di hadapan orang yang kita suka, hati kita akan gembira.

2- Di hadapan orang yang kita cinta, musim sentiasa berbunga-bunga. Di depan orang yang kita suka, musim itu cuma berangin sahaja.

3- Jikalau kita lihat di dalam mata orang yang kita cinta, kita akan kaku. Tapi jika kita melihat ke dalam mata orang yang kita suka, kita akan tersenyum.

4- Di depan orang yang kita cinta, kita menjadi malu. Di depan orang yg kita suka, kita akan tunjukkan imej yang sebenar.

5- Di depan orang yang kita cinta, lidah kelu untuk berkata-kata. Di depan orang yang kita suka, kita
akan bebas berkata apa saja.

6- Kita tidak akan merenung mata orang yang kita cinta. Tapi kita akan selalu merenung mata orang
yang kita suka.

7- Bila orang yang kita cinta menangis, kita akn turut jua menangis. Bila orang yang kita suka
menangis, kita akan cuba untuk membuat dia gembira.

8- Perasaan cinta bermula dari kata. Perasaan suka bermula dari telinga. Jadi, jikalau kita berhenti menyukai seseorang yang kita suka umpama kita membuang telinga kita. Tapi jika cuba menutup mata cinta berbuah menjadi airmata. Setiap orang yang hidup akan mengalami ini dalam hidup mereka.                                                             

About Love

Cinta tak memilih waktu datangnya
tak memilih kepada siapa
tak tahu dimana hujungnya
meski kemudian banyak insan yang tak menyadari cinta hakiki yang selalu datang dalam hati dan tak memilih zat apapun untuk dihinggapinya
Cinta yang terlalu mulia untuk sekadar terabai

….
jangan bertanya itu cinta siapa….
tanya hati
dalami lagi dalam relungmu..

Cinta adalah perhiasan kehidupan yang selalu menghiasi setiap insan manusia, bagi mereka yang bisa mengenal apa makna dan erti cinta yang sesungguhnya, kerana cinta adalah perasaan tulus dan suci tanpa pernah memandang sesuatu apapun yang merupakan anugerah terbesar dari Tuhan Yang Maha Esa untuk kehidupan ini.
#ceh,ak pn mcam tau-tau je heh...just want to sharing..bkn ke sharing is caring :)

New friends

Hari ni hari orentasi ku di sekolah baru iaitu smk 17...berdebar laa jgk..msa tngok kat list nama tu ak dpt klas 1 Dedikasi..iaitu klas kedua memang bersyukur sangat..walaupun x dapat msuk KRK...tapi yang sedihnya takde sorang pun kawan ak yang klas sama dngan ak..#terpaksa laa ak mencari kawan baru..sob2..kwan baik ak Aishah dan Nira diorang dpat klas 1 CEKAL..Banyak kawan ak dapat kelas 1 CEKAL dengan 1 B jer...nasib baik ada sorang kawan lama dulu kat skolah agama yg sama klas dengan ak...mungkin ak dua minggu je kat sana..Hope dapat sesuaikan diri...

Tuesday, 27 December 2011

Harmoni

semua indah, ku lihat semua indah
semua indah, ku dengar semua indah
yang ku rasakan dalam hidupku
yang ku rindukan di hatiku
bawalah aku melangkah
dalam harmoni dan cinta
bawalah aku melangkah
dalam syukur dan doa
semua indah, ku lihat semua indah
semua indah, ku dengar semua indah
yang ku rasakan dalam hidupku
yang ku rindukan di hatiku
bawalah aku melangkah
dalam harmoni dan cinta
bawalah aku melangkah
dalam syukur dan doa
bawalah aku melangkah
dalam syukur dan doa
bawalah aku ooh bawalah aku

Monday, 26 December 2011

╔ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ╗
★ A L L A H _ I S _ T H E _ O N E _ A N D _ O N L Y _ !!! ★
╚ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ╝
ஜ Walau tak ada ORANG sayang kita TAPI ALLAH ada dekat di hati kita,♥ ♥ Walau tak ada ORANG cinta kita TAPI ALLAH sentiasa KASIHI kita,♥ ♥ Walau tak ada ORANG tolong kita TAPI ALLAH ada LINDUNGI kita,♥ ♥ Walau tak ada ORANG rindu kita TAPI ALLAH tetap tunggu kita,♥ ♥ Walau tak ada ORANG jaga kita TAPI ALLAH perhatikan kita,♥ ♥ Walau tak ada ORANG dengan kita TAPI ALLAH ada temankan kita.ஜ
 

☜(^▽^)☞

There is a point in your life,
When you realize who matters,
who [never] DID,who always will,
and who don't anymore

... So don't worry about people from your past,
there's reason they didn't
make it to your [future]
╔ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ╗
★ A L L A H _ I S _ T H E _ O N E _ A N D _ O N L Y _ !!! ★
╚ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ═ ╝

1 minggu lagi...!!!

Cpatnye! x sangka dh nk form 1...trus terang tak bersedia lagi untuk jadi remaja...TAKUT...dan yg pling boring kena sekolah petang...pagi duk umah je...BOSAN!...Pastu kena naik bas...malunye..mntak2 ada kawan2 yg naik bas sama..amin..tapi yg pling best ak dpat jmpa korang wlau sekajap coz x jadi pegi asrama..mybe (second intake)..kepada bestfriend ak yg klas 6 UITM,UKM tuh hope kita dpat klas yang sama k !...Salam..

Tuesday, 20 December 2011

Sempurna :)

Kau begitu sempurna di mataku kau begitu indah
kau membuat diriku akan selalu memujamu
di setiap langkahku ku akan selalu memikirkan dirimu
tak bisa ku bayangkan hidupku tanpa cintamu
janganlah kau tinggalkan diriku
takkan mampu menghadapi semua
hanya bersamamu ku akan bisa
kau adalah darahku, kau adalah jantungku
kau adalah hidupku, lengkapi diriku
oh sayangku kau begitu sempurna
ooh sempurna oh sempurna
kau begitu sempurna (sempurna) oh sempurna

Ada Bayangmu

hu….hu….hm….
bila ku ingat dalam benakku
ada bayangmu mengikutiku
bila ku rasa dalam hatiku
tak akan mudah melupakanmu

dan a...a..a...
aku ingin bersamamu
aku ingin bersamamu..

dan a...a...a...
ku tak ingin kehilanganmu
tak ingin kehilanganmu…

Wednesday, 14 December 2011

Jangan

❤ Jangan kita sangka kawan kita yang sering menegur kita itu adalah orang yang paling bertaqwa
❤ Jangan kita fikir kawan kita yang sering menasihati kita itu adalah manusia yang tak diuji
❤ Jangan kita ingat kawan kita yang tegas beragama itu adalah manusia yang paling sempurna

Hakikatnya...~
... ... ❤ Dia menegur kita untuk mengingatkan dirinya juga
❤ Dia menasihati kita untuk dirinya turut berjaga-jaga
❤ Dan dia bertegas dalam perkara agama kerana risaukan bahang api neraka
❤ Kawan kita itu bukanlah MALAIKAT
❤ Dia juga MANUSIA
❤ Bersangka baiklah, dia sebenarnya mahu memimpin kita masuk ke syurga bersama-sama...

Tuesday, 6 December 2011

U and Me

Words begin with A,B,C
Number begin with 1,2,3
Music begin with Do,Re,Mi
But friendship begin with U and Me...

Sunday, 4 December 2011

4 sentences..

Bercintalah dengan buku,
Bertunanglah dengan pelajaran,
Berkahwinlah dengan mengulangkaji pelajaran,
Berbulan madulah dengan kejayaan...

Saturday, 3 December 2011

Finally ...

Finally cntik jgk blog nieh..=)..walaupun x scntik korang pnya blog..thanx kepada Hazirah @ Miss apple yang tlong wat background dan masukkan lagu...lagu favourite ak plak tu hehe...bagi ak... blog cantik x penting janji ada isi...ok..smpai sni jee..kepada you guys jgn lupa follow! =D

Meaning of friendship ;'(

Sometimes in life,
you find a special friend:
someone who changes your life
by being a part of it.
Someone who makes you laugh
until you can't stop;
someone who makes you believe
that there really is
good in the world.
Someone who convinces you
that there is an unlocked door
just waiting for you to open it.
This is forever friendship...

When you're down,
and the world seems dark and empty,
your forever friends lifts you up in spirit
and make that dark and empty world
suddenly seem bright and full.
Your forever friend gets you through
the hard times, the sad times,
and the confused times.
If you turn and walk across,
your forever friend follows.
If you lose your way,
your forever friend holds your hand
and tells you that
everything is going to be okay.
And if you find such a friend,
you will feel happy and complete,
because you need not worry.
You have a forever friend for life,
and forever has no end.


You are my friend and I hope you know that's true.
No matter what happens I will stand by you.
I'll be there for you whenever you need.
To lend you a hand to do a good deed.
So just call on me when you need me my friend.
I will always be there even to the end.         




Asrama....

Tnggl sebulan lagi...nk msuk form 1...Argg!..ak masih lgi x bersedia nak nk msuk asrama...emm,..apa-apapun ak kena blajar berdikari dan berani...tapi ak hanya dapat  4 A 1 B upsr...Psra..79.8%...umi kata ssah nak dpt twaran skolah asrama yg dkat..nk buat macam mana masa x bleh diundur....sdih jgk rasanya tahun depan x dpat jmpa kengkawan.. ak prnah juga bagitau umi yg ak x nk msuk asrama..umi kata duk asrama lagi elok kt situ makanan,pelajaran,agama terjamin...klu sklah biasa takde aliran agama ...umi kata agama tu pnting!..nak taknak ak kenalah jgk ikut..ayah kata klu x dpat mana-mana tawaran kena sklah kt kampung..jauh tuu..Ya allah mudah-mudah adalah tawaran sklah yg dkat..sama dgn asrama abang pn x pe..~amin~

carta hati

hmm.. hoo.. haaa.. mmm..
Engkau duduk di situ
Diam tersipu malu
Mahu mendekati aku
Aku mulai resah
Hatiku jadi kebah
Melihat dirimu aku rebah
Tapi hati ini kuat menyatakan
Kau terkini duduk di carta hati
Lalu cinta kita bermula
Dari mata turun ke jiwa
Dari teman menjadi cinta
Dan berjanji untuk setia
Sehidup semati kita
Menjanjikan bahagia
Untuk kita berdua selamanya
hmm.. hoo.. lalala.. mmm..
Jangan engkau jangan pergi
Jangan tinggalku sendiri
Jangan tinggalkan carta hati
Kau janji kan bahagia
Ku janji kau tak terluka
Teruslah berada di carta hati kita
lalalalala.. hooo…
lalalalala.. mmm…

Kawan yang baik

Bukannya senang nak cari kawan yang baik .
Bukan senang juga nak menjadi kawan yang baik .
Kawan yang baik tak pernah mengumpat di belakang kawan baik nya.
Kawan yang baik tak pernah cemburu dengan kejayaan kawan baik nya.
Sebaliknya kawan yang baik lah yang paling banyak membantu kawan baiknya untuk mencapai kejayaan.
Kawan yang baik tak pernah mempengaruhi kawan baik nya untuk membuat perkara yang buruk dan sia-sia.
Kawan yang baik adalah orang yang selalu menasihati kawan baik nya untuk berbuat kebaikan. Kawan yang baik adalah orang pertama yang akan dicari bila tiba masa sedih atau gembira. Kawan baik menjadi tempat kita meluahkan perasaan yang tak dapat diluahkan kepada kawan biasa.
Kawan yang baik tak pernah memaksa kawan baik nya untuk sentiasa berada disisinya.
Kawan yang baik tak pernah melarang kawan baik nya untuk berkawan dengan kawan yang baik .
Kawan yang baik tak pernah cemburu jika kawan baik nya mempunyai ramai kawan baik, kerana kawan yang baik tahu apa yang paling baik untuk kawan baik nya.
Kawan yang baik akan sentiasa mendoakan kesejahteraan dan kebahagiaan kawan baik nya di dunia dan di akhirat di dalam doanya.
Kita adalah kawan yang baik jika kita faham bahawa kawan baik kita bukanlah seorang yang sempurna.
Kita adalah kawan yang baik jika kita menjadi kawan yang baik kepada kawan baik kita.
Kita bukanlah kawan yang baik jika kita tidak menghargai kawan baik kita, kerana kawan yang baik akan sentiasa menghargai kawan baik nya.
Kita bukanlah kawan yang baik jika kita tidak memberitahu perkara yang baik kepada kawan baik kita, kerana kawan yang baik akan selalu menyampaikan perkara yang baik kepada kawan baik nya.
Kawan yang baik akan memanjangkan naskah ini kepada kawan-kawannya, bukan kerana terpaksa, bukan kerana suka-suka, tetapi untuk dijadikan pedoman oleh kawan-kawannya supaya dapat menjadi kawan yang baik kepada kawan baik nya.
Dan kalau kita nak dapat kawan baik yang baik, kita mesti lebih dahulu menjadi seorang kawan yang baik ...kepada kawan baik kita.
Dan semoga kita menjadi kawan baik yang baik...!!!!!