Sunday, 30 December 2012

A Good Listener



Yes? No? Maybe?
Ada kala aku terase nak cerita je...Tapi selalunya niat akan dibatalkan sebab aku perlu maintain mood neutral + happy kat blog. Saje nak fixed identity.
Sebenarnya banyak je benda peribadi yang aku dah ceritakan kat blog ni. Tapi tu time tahun 2011 dulu.. Mase tu aku nak jadikan blog ni cam diary je. Untuk bacaan sendiri..

Sesetengah orang akan cerita semua hal peribadi kat blog untuk "lepaskan" perasaan. Tak kira gembira ke sedih, hati ni macam belon yang diisi air sampai nak pocah den cakap..Perasaan nak bercerita membuak-buak. Sampaikan sanggup cerita pasal keaiban sendiri. Cerita pasal keaiban diri (spesifik: dosa yg telah dilakukan) kan dosa..

Aku jugak yg banyak cerita tentang keaiban sendiri, tetapi keaiban tersebut banyak berunsurkan "clumsy" dan "kebodohan" sendiri. Aku jugak manusia biasa . Perasaan nak berkongsi cerita sedih selalu datang tanpa diundang *eceh* .. tapi masih mampu dikawal. Biasanya aku akan berkongsi cerita macam ni dengan orang- orang tertentu je . Dan diorang jugak banyak kongsi cerita cerita dengan aku..

But , patut tak aku private kan blog ni maybe for a month . Maybe ?! . Ego ak tinggi n selalu yakinkan kat diri yang aku boleh simpan semua sendiri. Tetapi bila dah jumpa good listener, aku akan terlepas gak cerita semuanya. Dan rasa lega bila dah bagitau .

But I would say that God will always be the best listener. And sometimes we have to slow down and really listen to God..

Credit to YOU

2 comments:

  1. salam..ye tol tu..bile kita ade msalah or something yg kita smpan..akn ase terbeban n listener yg terrrrrrrrrbaikkkkkkkkkk adalah ALLAH..berceritalah padaNYA..sesungguhnya DIAlah Yang Maha Mendengar..:)

    ReplyDelete

.Asalamualaikum.
.Terima kasih sudi singgah.