Friday, 26 July 2013

La Tahzan Wahai Hati



Dua tiga hari yang betul menguji hati aku.. Entah kenapa, rasa nak marah, rasa nak menyendiri..Penat tak payah cakap lah..Allah je yg tahu betapa penatnya aku ...Penat melayan manusia dan penat melayan hati..Ya Allah, berat ujianMu ini...Sesungguhnya tak tertanggung olehku akan ujian ini..Air mata asyik nak keluar sebab menahan marah. Kadang tu terlepas jugak kemarahan kat orang yg tak berdosa..Bila fikir balik, rasa tersangat kejam apa yang aku buat.. Sorry ah ye.

Maybe ada hikmah di sebaliknya..Ya Allah, aku tahu Kau dengar rintihan aku setiap kali dahi aku mencium tikah sajadahMu..Maka, dengan Rahmat dan Kasih Sayang Engkau jualah aku memohon ketetapan hati..Hanya padamulah jua aku berlindung dari segala macam yang mengganggu hati dan akal ku..

Minggu depan ada exam. Memang mengejut plus tak ready langsung. Wish me luck!


Pss : Yang ni Nira lukis gambar ak. Lol, sama tak ? Ahah!

2 comments:

  1. Allah takkan bagi ujian yang hamba-hambaNya tak boleh tanggung . Allah maha penyayang :)

    ReplyDelete

.Asalamualaikum.
.Terima kasih sudi singgah.