Thursday, 15 August 2013

Manusia ada Hati dan Perasaan



Benar, kita manusia punya hati dan juga perasaan.
Tidak boleh lari daripada merasa gembira, suka, sedih dan duka.
Semuanya anugerah dari Sang Pencipta yang Maha Pengasih dan Maha Penyayang.

Tidak salah untuk menyatakan semua yang kita rasa. Tidak salah juga berkongsi setiap rasa itu. Kerana apa yang kita rasa tidak pernah menipu pemiliknya.

Tapi ada yang terkadang lupa, setiap rasa dan perasaan yang datang itu adalah dugaan bagi menentukan kekuatan diri sendiri. Mendepani setiapnya menuntut kesabaran yang besar.

Rasa sedih dan duka akan mendekatkan kita pada Pencipta yang satu. Menangisi pada ujian yang diturunkan pada kita. Meminta,meratap dan merayu agar ujian itu diangkat oleh Allah.

Mengapa harus ada manusia sebegini? Kita harus sentiasa mengingatkan diri kita bahawa apa jua yang sedang kita hadapi kini adalah kehendak dan urusan dari Allah Taala. Jangan melawani takdir. Haruslah kita menghormati setiap pendirian dan keputusan manusia.

<-------------------->

Kadang-kadang kita rasa sunyi, kita sunyi di sebabkan semua orang tak pedulikan kita. Kita rasa kita dah macam permainan yang dorang semua boleh buat main.

Kita rasa sunyi sebab kadang-kadang kita rasa cemburu dengan kawan-kawan kita sebab dorang happy dengan adanya orang yang istimewa dalam hidup dorang. Kita hanya ada keluarga yang sayang saya.

Maybe bila kita dengan keluarga kita je kita rasa HAPPY. Kita tak tahu sebab apa harus adanya perasaan yang macam ni dengan semua kawan-kawan kita? Kan. Samalah mcm ak. Tapi kita kena terima qada dan qadar Allah.. 

<-------------------->

No comments:

Post a Comment

.Asalamualaikum.
.Terima kasih sudi singgah.