Thursday, 3 October 2013

Hati



Hari baru.
Hari tanpa kau.
Tak apa,
Aku okay.
Tak ada lagi sakit hati lepas ni.

Sakit mana pun hati aku,
Bengang mana pun hati aku.
Ingat,
Aku tak akan menangis,
Sebab benda bodoh macam ni.
Air mata aku mahal.

Hanya disebabkan aku tak menangis, 
tak semestinya aku hati batu.

Aku dah tawar,
Tawar hati.

Suka hati lah.
Ini hidup aku.
Ini cara aku.
Bila aku nekad,
Aku buat.
Bila aku tak larat,
Aku pergi.

Selagi ada hati,
Ada rasa.
Selagi tu boleh nak tersentap,
Boleh nak terasa.

Kalau kerja asyik nak jaga hati orang,
Kalau kerja asyik nak fikir perasaan orang,
Memang tak kemana.
Sebab dia,
Tak pernah fikir perasaan kita.

Cuba,
Kalau sekali,
Kita tukar hati.
Masa tu,
Aku tahu,
Kau akan tahu,
Betapa sensitive nya hati aku.

Nak puaskan hati orang,
Bukan macam nak puaskan hati sendiri.
Nak puaskan hati orang,
Payah,
Susah,
Sebab hati orang bukan macam hati kita.

3 comments:

  1. ain , mana dapat ayat ni ? :O serious mandalam gila makna nya .

    ReplyDelete
  2. serious dohh . kau buat sendiri ken ? O.o

    ReplyDelete

.Asalamualaikum.
.Terima kasih sudi singgah.