Thursday, 23 April 2015

Sejenak...


Sejenak...
Aku merenung masa depan..
Terkadang jauh aku membawa diri menyelusuri jalan-jalan silam
Lama aku bermonolog mencari buah-buah fikiran
Hingga akhirnya aku tersedar........

SUDAH BEGITU JAUH PENTAS DUNIAWI INI KU RENTASI!

Ada begitu banyak tawa dan kegembiraan yang telah aku perolehi Malah tidak kurang juga ada begitu banyak airmata dan duka yang kudapatkan
Terkadang aku tertawa bahagia dengan anugerah-Mu
Terkadang aku menangis teresak-esak dengan ujian-Mu
Hingga pernah aku begitu lelah dengan langkahku
Ada begitu banyak nikmat-Nya yang aku dapat
Ada begitu banyak rahmat-Nya yang aku dakap
Ada begitu banyak ranjau dan onak yang terhampar untukku
Baik yang terdahulu dan untuk masa hadapanku

Semuanya menjadi satu..
Ingin mengeluh tetapi aku terlalu TAMAK membayangkan nikmat-nikmat-Nya yang kuperolehi
Ingin meminta tetapi merasakan terlalu sdikit aku memberi pada-Nya
Ingin mengadu tetapi merasakan terlalu manja hingga tidak betah diuji tuk kesekian kali
Ingin meratap tetapi merasakan aku yang tidak pernah memiliki apa-apa.. lalu kesemua ini milik-Nya.

Akhirnya..
yang hanya aku punya...
sebuah tangisan penuh hiba di pinggiran rahmat-Nya
Sebuah tangisan tanpa bicara..
tanpa suara..
tanpa rintihan..

Aku hanya mampu menangis..
menangis..
dan menangis dalam sujudku.

Sujud yang tidak mahu ku angkat wajah ini,
Biar Dia mengerti sendiri dari kedalaman hatiku..
Apa jua rasa dan luahan yang bersarang dalam hati..
Yang tidak bisa aku ungkapkan dengan bicara kata.

Hanya satu yang ku pohon...

"Tuhan....tolong jangan tinggalkan aku walaupun sesaat dan sekelip mata cuma. Kerana aku tidak mampu walau sesaat, hidup tanpa cinta dan perhatian-Mu. Tidak mampu aku menempuh arus duniawi ini Ya Allah. Tidak mampu aku bertahan dengan fatamorgana duniawi ini Ya Allah..Tidak mampu aku kuat terus Ya Allah. Andai Engkau tiada di sisiku"

Di setiap kali aku memerlukan-Mu
Kulihat langit-Mu yang terbentang luas..
Dapat kurasakan selaut cinta-Mu yang meluas untukku
Dan aku pun merasa kuat kembali dalam langkahku

Tuesday, 21 April 2015

Saturday, 11 April 2015

MAQ



Assalamualaikum. pe habaq semua? lama bonar eden dok update blog. ye dok. so harini ak nak update. sweet memories haruslah diupdate. ecewah bukan ada org kesah pun kan haha.

okay la ekceli ak baru balik dr MAQ sekolah ak. Ok MAQ tu apa? MAQ tu sejenis makanan. ceh makanan aje kauuu syaina. tak la. MAQ tu majlis anugerah kualiti/quality. ok abaikan kenapa tetiba Q belakang dia ikut cam omputih. ak taktau menau kenapa. so don't ask me. lel itu pun nak dijadikan isu. kahkah

Majlis ni kira nak menghargai kecemerlangan pelajar. katanya. buat setahun sekali. ala tetiap sekolah pun buat. I've been waiting for this for like 3 years you know. and then zappp! ak dpt no 2 dlm ujian March. dapat kad jemputan for MAQ. syukur. alhamdullillah.bersyukur la even tk dpat anugerah for pt3. takpe slow2. inshaallah ak akan target utk espiyem next year pulak! Chaiyok!

Oh ye. pagi tadi semua berjalan lancar. dpt jumpa ma friend yg dah pindah. dia dtg utk ambik anugerah utk pt3. omo so happy. rinduuu. kalau ak tk dpt gi ni. ntah bila ada peluang nak jumpa. haaa. yg ak pelik tu majlis ni habis cepat gilos. eheh lg cepat lg bagus sebenonya hiks

sekian.

Lots Of Love,
Syaina.

Notabulan: dapat hadiah pin kecik logo sekolah je but still bersyukur dari tak dapek pape kan. ha.

Sunday, 5 April 2015

Welcome April



Its April…

And…

I'm a bit late to post this entry...

After all, this is the month that we all hate!

April 2015 we hate...

Because it is GST month…

And the next-next month too.

Oh…

So many hopes and expectations…

Innumerous dreams and aspirations…

Let me welcome the Autism Awareness...

Scariest and the cruellest month of all times!

Sekian.

Lots Of Love,
Syaina.